rudolfroestinperu.reismee.nl

Eerste indrukken...

¡Hola!

Even een update omdat het mijn eerste week in Peru is. Wat een land, wat een mensen en wat een cultuur. Ik heb hier in 1 week al vrij veel geleerd van de cultuur. Veel dingen zijn anders, denk bijvoorbeeld aan het straatbeeld. Overal langs de weg mensen met kraampjes, eten en drinken, fruit schillen midden op de weg, mensen die je bijna meetrekken hun winkel in, niets is hier raar wat dat betreft. Het verkeer is een grote chaos en alles rijd en loopt door elkaar. Cuzco is een hele mooie, oude stad, omringt door bergen. Veel oude gebouwen en kathedralen en niet te vergeten de mooie pleinen. Veel gebouwen stammen nog af van de tijd van de Inca's.

Zondag ben ik aangekomen. Met een jetlag en beetje last van hoogteziekte (Cuzco ligt op 3360 meter hoogte) liep ik het vliegveld af. Daar stond mijn gastpa me op te wachten met een bordje met Rudolpho :) erop. We zijn naar zijn huis gereden en daar stond mijn gastma ook te wachten. Heb ze niet veel gesproken, ben na een half uur m'n nest in gegaan omdat ik best wel kapot was.

Mijn gastouders zijn aardige mensen. Ze zeggen elke dag wel weer dat hun huis mijn huis is etc. Ze spreken vrij goed Engels wat in het begin natuurlijk wel makkelijk is. Mijn Spaans is nog niet zo goed dat ik al hele gesprekken kan voeren. Ze geven me daarnaast ontzettend veel te eten, niet te doen. De lunch is hier de belangrijkste maaltijd en dat word bezegeld met het feit dat ik elke middag 2 tot 3 borden warm eten krijg. In de avond eten ze daarom ook bijna niets.

Maandag moest ik gelijk naar school. Ik loop elke dag naar school (30 minuten lopen). Dan merk ik wel dat ik de hoogte nog niet gewend ben. Na een paar honderd meter lopen is m'n energie al op. Maar het gaat steeds beter, je went eraan. Ik heb maandag een test gemaakt om daarmee mijn Spaanse niveau te bepalen. Ik ben vervolgens dinsdag voor het eerst naar school geweest voor mijn eerste lessen. Ik zit met nog 1 Nederlander in de klas. Ik heb hier elke ochtend les van 8:30 tot 12:30. 'S middags leer ik veel Spaans en in de avonden gaan we regelmatig met de andere studenten Cuzco in. We hebben een leuke groep studenten bij elkaar!

Veel mensen hier zijn katholiek. Zo ook mijn gastouders. Zij gaan blijkbaar elke zondag om 06:30 naar de ochtendmis. Te vroeg voor mij denk ik. A.s. zondag ga ik wel mee om te kijken hoe het is. Anders ga ik opzoek naar een andere kerk die iets later begint. Maar die ervaringen horen jullie later.

Mijn eerste week hier lijkt alsof ik er al veel langer ben. Dat komt omdat alles nieuw is hier. Je ziet van alles en je doet allemaal nieuwe dingen. Ik vind helemaal mooi. Na deze week heb ik nog 3 weken school en dan start het vrijwilligerswerk. Voor nu is het genoeg, ik houd jullie op de hoogte zo nu en dan!

¡Adios!

P.s. Foto's staan onder het kopje ''foto's'', uiteraard.

Reacties

Reacties

Burgers

Ha Rudolpho! Wat leuk om je blog te lezen. Wajoo boven de 3300 meter wonen, dat zal inderdaad wel echt wennen zijn. En Hihi, door het kaartje kwam ik erachter dat Ayacucho niet alleen maar het Peruaanse merk is van mijn slaapzak, maar daadwerkelijk een stad Haha!
Succes met opstaan morgen!

Willianne van den Brink

Heeee Rudolf,
Superleuk om je verhaal te lezen! Je klinkt in ieder geval lekker enthousiast :)
Fijn dat je zulke lieve gastouders hebt, ben benieuwd hoe je die mis vindt.
Geniet ervan daar!
Big hug ♥

Diederik, Lydia & zn.

Hey Ruud, leuk om te zien dat je al lekker leef daar, geniet van alle wandelingen, cultuurdingetjes en kleurige, geurige maaltijden?

Lieke, Lia, Nicole, Roos & Elle - team VW Travel Active

¡Hola! Rudolpho :p Wat een indrukken zo'n eerste week he. Goed om te horen dat je een fijne gastpa en ma hebt. Hopelijk wen je snel aan de hoogte. Succes met de cursus! Groetjes VW team

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active