rudolfroestinperu.reismee.nl

Salineras, puente qeswachaka en nog veel meer!

¡Hola!

Ben ik weer! Ik ben hier ondertussen al weer meer dan 3 weken. De tijd gaat snel, voor mij in ieder geval wel. Ik leer steeds meer over Peru en met name Cuzco! Ik zie een hoop mooie dingen maar ok een hoop mindere dingen. Cuzco is een stad van tegenstellingen en dat ga ik steeds meer zien.

Ik zit inmiddels al in mijn laatste week van mijn taalcursus. Ik heb nog 3 dagen les, dus de tijd gaat ontzettend snel. Maandag hoop ik te starten met het vrijwilligerswerk waarvan ik nog steeds geen idee heb waar ik het precies ga doen, wat ik precies ga doen en wat mijn werktijden zijn. Als het goed is word ik maandag naar mijn vrijwilligerswerk gebracht dus we gaan het zien!

Ik heb een goede tijd hier. Mijn Spaans gaat steeds beter maar het word wel steeds moeilijker. Ik heb nu zoveel grammatica dat je soms gewoon niet weet wanneer je wat moet gebruiken haha! Maar met veel oefenen met mijn gastouders en gewoon op straat gaat het wel vooruit en daar gaat het om!

De groep studenten is erg leuk. 2 weken geleden zijn we naar de zoutterassen geweest. In het Spaans noemen ze deze de salineras. Het was ontzettend mooi om te zien. Tussen de bergen sta je dan ff te kijken naar al het moois wat Peru te bieden heeft. Das wel goed! Afgelopen zaterdag zijn we met een groep naar een brug geweest. Dit is een brug die gemaakt is van natuurproducten en deze word elk jaar opnieuw herbouwd door de Inca's. Deze brug is soort van heilig voor hen en daarom zorgen ze er goed voor. Er mocht ook maar 1 persoon tegelijk de brug oversteken. Het was wel een leuke ervaring maar het was wel ver rijden. We moesten allemaal 's morgens om 4 uur vertrekken en we moesten 4 uur rijden. We hebben deze dag ook nog een aantal meren bezocht en wat oude Inca ruïnes.

De dag dat we naar de zoutterassen gingen reden we ook door de buitenwijken van Cuzco. Dat is dan heel wat anders. Mensen die leven in krotten, hutten en dingen die je echt geen huizen kan noemen. Kinderen die door het vuilnis lopen en ontzettend veel straathonden. Dat maakte wel weer indruk. Je merkt dan dat het in het centrum wel vrij veilig is maar dat als je een half uurtje rijd dat het dat het tegenovergestelde is. Hoewel ik hier zelf soms ook nog wel uit moet kijken. Er zijn hier in de buurt wel wat wijken waarin ik niet moet komen omdat de kans dan groot is dat ik beroofd word of iets dergelijks.

Op dit moment is er in Cuzco een grote opstand in verschillende wijken. Mensen die niet genoeg water en voedsel hebben lopen te protesteren op straat. Mensen gooien ook ramen van bijvoorbeeld bussen in en slaan dingen verrot. In mijn wijk is er niet zo heel veel aan de hand maar ze zijn er hier ook wel. Je moet er alleen goed voor zorgen dat je niet in zo'n protest terecht komt hier.

Gelukkig zijn er vooral heel veel dingen die wel heel nice zijn. Zo gaan we vaak met studenten ff ergens eten of een bar in. En ik leer ook steeds meer locals kennen dus das wel nice!

Afgelopen week weer een andere kerk bezocht hier. Er waren maar rond de 30 mensen en vooral wat oudere dus we blijven doorzoeken naar een andere kerk haha!

Zo zie je maar dat je hoe langer je hier bent hoe meer verschil je dus ook ziet. Dat is wel opvallend! Maar ik mag zeker niet klagen, ik heb het prima hier, ik vind het weer super relaxed om in het buitenland te zijn!

Ik ben heel benieuwd naar de komende week, ik houd jullie sws op de hoogte!

¡Adios!

Reacties

Reacties

Willine

Ha Ruud, ja bizar he, die tegenstellingen in 1 stad... En dat je je dan wel kunt voorstellen dat mensen gaan protesteren. Ook wel triest. Maar ook een hoop veelkleurigheid daar denk ik ?. Die excursie klinkt erg mooi en je foto's zijn prachtig!! Geniet ervan, doe voorzichtig (haha. Nee, doe maar echt voorzichtig), blijf mensen ontmoeten en omarm alle prachtigheden die je daar tegenkomt! Liefs

Mama

Wat zou ik graag even met je meekijken Rudolf!
Veel belevenissen, en indrukken. Ook veel moois.!
Maar als je dan die armoede ziet, wat een tegenstelling.
Ik hoop dat je een mooi vrijwilligersplekje vindt, ik ben zeer benieuwd ;)
We horen het wel!! Ik denk aan je, en vind het echt fijn dat je zo'n goed gastgezin hebt.

Veel liefs, mam

beer

jo keehl

Nice om je verhalen te lezen..
wel bizar om te lezen dat er ook een hoop narigheid is daar. moet lastig zijn om dat te zien zonder dat je iedereen kan helpen. maar jij gaat zeker goeie dingen doen daar.
geniet ook vooral van al het moois en maak veel leuke contacten.

pas op voor de ravius honden.

spreek je snel weer!
beer

Lieke, Lia, Roos & Elke- TEAM VW

Hola Rudolf. Wat een belevenissen! The Good, the bad and the ugly ;) Zo ervaar je Cuzco wel echt in de breedste zin. Top dat het goed gaat met het Spaans, dat je leuke mensen hebt ontmoet en mooie uitstapjes maakt :) en natuurlijk een fijn gastgezin. Fijn om te horen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active